ارزیابی وزیر دفاع روسیه از اوضاع سوریه  
کد خبر: 3841989
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

ارزیابی وزیر دفاع روسیه از اوضاع سوریه  

گروه بین‌الملل ــ «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه از بازگشت هر روزه بیش از هزار پناهنده سوری از کشورهای مختلف به سوریه خبر داد و گفت: اوضاع سوریه امروز به حالت عادی برگشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «آسیا نیوز»، شویگو در مراسم تجلیل از برندگان جشنواره «ارتش روسیه در سال 2019» اظهار کرد: با کمک نیروهای روسی، اوضاع در سوریه اکنون به حالت طبیعی بازگشته است.
 
وی افزود: در سال 2015 تنها 18 درصد از اراضی سوریه از سیطره تروریست‌ها در امان مانده بود. اما اکنون شاهد افتتاح روزانه ده‌ها مؤسسه جدید و فعالیت بیمارستان‌ها و مدارس در این کشور هستیم و هزاران کودک سوری اکنون در این مدارس تحصیل می‌کنند.
 
وزیر دفاع روسیه ادامه داد: این مدارس به وسیله نیروهای روسی از مواد منفجره پاکسازی شده‌اند و برای استفاده دانش‌آموزان از این مدارس و تحصیل در محیطی امن و سالم، بسیاری از کارمندان، پزشکان، مهندسان و فرماندهان روسی تا جایی که می‌توانستند تلاش خود را به کار برده‌اند.
 
شویگو در پایان به کشورهای اروپایی گفت: زمانی که روزانه 600 تا 700 سوری به کشورهای اروپایی پناهنده می‌شدند، این پناهندگی پیش‌ از آنکه برای اروپایی‌ها فاجعه محسوب شود، فاجعه و مصیبت بزرگی برای همین افراد بود که از سرزمین خود گریخته بودند تا پناهگاهی امن بیابند.
 
یادآور می‌شود، در بحران هشت ساله سوريه بيش از 12 ميليون نفر از جمعيت اين كشور در داخل و خارج از آن آواره شدند.

بيش از 5 ميليون نفر از اين افراد در كشورهای همسايه (تركيه، اردن و لبنان) و کشورهای اروپايی آواره هستند كه به دنبال برقراری آرامش در مناطق زير نظر دولت سوريه، سيل بازگشت آنان به كشورشان آغاز شده و تاكنون حدود 5 ميليون نفر در داخل و خارج از اين كشور به خانه و كاشانه خود بازگشته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha